.Coldplay. Fix You (Te confortaré)  

 

«tingues fe i no tinguis por»

 
  

 
 
 
 
 
 
Lectura del llibre de la Saviesa

Déu no va fer la mort, ni li agrada que l’home perdi la vida; tot ho ha creat perquè existeixi, ha format el món perquè l’home visqui, sense posar-hi cap mena de verí de mort. El reialme de la mort no és de la terra, perquè la bondat i la justícia són immortals. Déu no creà l’home sotmès a la mort, sinó a imatge de la seva existència eterna. Però l’enveja del diable va introduir la mort al món, i els partidaris d’ell són els qui en fan l’experiència.

Is 49,1-6

Salm Responsorial

R. Amb quin goig us exalço, Senyor! 

Amb quin goig us exalço, Senyor. 
M’heu tret a flor d’aigua quan m’ofegava,
i no heu permès que se n’alegrin els enemics. 
Senyor, m’heu arrencat de la terra dels morts, 
Quan ja m’hi enfonsava, m’heu tornat a la vida.  R

Canteu al Senyor, els qui l’estimeu,  

enaltiu la seva santedat. 
El seu rigor dura un instant; 
el seu favor, tota la vida. 
Cap al tard tot eren plors,
l’endemà són crits de joia. R

Escolteu, Senyor, compadiu-vos de mi; ajudeu-me, Senyor. 
Heu mudat en joia les meves penes, Senyor, Déu meu, 
us lloaré per sempre. R

Sl 29,2.4,5-6.11.12a.13b (R.: 2a)

Lectura de la segona carta de sant Pau als cristians de Corint
Germans, vosaltres teniu abundantment de tot: fe, doctrina, coneixement, interès per tot, i fins l’amor amb què us estimem. Sigueu també generosos en aquest favor que us demano. Coneixeu prou bé la generositat de Jesucrist, el nostre Senyor: ell, que és ric, es va fer pobre per vosaltres, per enriquir-vos amb la seva pobresa. No seria just que, per alleujar els altres, vosaltres patíssiu estretor. Més aviat, que en el moment present, buscant la igualtat, allò que us sobra a vosaltres compensi el que els falta a ells, i si un dia els sobra a ells, que supleixi el que us farà falta a vosaltres, mirant que hi hagi igualtat.
És allò que diu l’Escriptura: «Ni als qui n’havien recollit molt els en sobrava, ni als qui n’havien recollit poc els en faltava.»

2Co 8,7.9.13-15

Lectura de l’evangeli segons sant Marc

En aquell temps, Jesús arribà en barca de l’altra riba del llac, molta gent es reuní al seu voltant, i es quedà vora l’aigua. Mentrestant, arriba un dels caps de sinagoga, que es deia Jaire, i, així que el veu se li llença als peus i, suplicant-lo amb tota l’ànima, li diu: «La meva filleta s’està morint. Veniu a imposar-li les mans perquè es posi bé i no es mori.» Jesús se n’anà amb ell, i el seguia molta gent.
[Hi havia una dona que patia pèrdues de sang des de feia dotze anys. Havia consultat molts metges, que l’havien fet sofrir molt, i s’hi havia gastat tot el que tenia. No va millorar gens, sinó que anava de mal en pitjor. Aquesta dona, que havia sentit parlar de Jesús, se li acostà per darrere enmig de la gent i li tocà el mantell, perquè pensava: «Encara que li toqui només la roba que porta, ja em posaré bona.» A l’instant se li estroncà l’hemorràgia i sentí que el mal havia desaparegut.
Jesús, que sabia prou bé el poder que havia sortit d’ell, es girà a l’instant i preguntava a la gent: «Qui m’ha tocat la roba?» Els deixebles li deien: «La gent us empeny pertot arreu, i pregunteu qui us ha tocat?» Però Jesús anava mirant, per veure qui ho havia fet. Llavors aquella dona, que sabia prou què havia passat, s’acostà tremolant de por, es prosternà davant d’ell i li digué tota la veritat. Jesús li respongué: «Filla, la teva fe t’ha salvat. Queda lliure de la teva malaltia i vés-te’n en pau».
Encara parlava, que] arriben uns de casa del cap de sinagoga i li diuen: «La teva filla és morta. Què en trauràs d’amoïnar el mestre?». Però Jesús, sense fer cas del que acabava de sentir, diu al cap de sinagoga: «Tingues fe i no tinguis por.» I només va permetre que l’acompanyessin Pere, Jaume i Joan, el germà de Jaume. Quan arriben a la casa del cap de sinagoga, veu l’aldarull de la gent, que plorava i cridava fins a eixordar.
Ell entra a casa i els diu: «Què són aquest aldarull i aquests plors? La criatura no és morta, sinó que dorm.» Ells se’n reien, però Jesús els fa sortir tots, pren només el pare i la mare de la nena amb els qui l’acompanyaven, entra a l’habitació, li dóna la mà i li diu: «Talita, cum», que vol dir: ‘Noia, aixeca’t.’ A l’instant la noia, que ja tenia dotze anys, s’aixecà i es posà a caminar.
Ells no se’n sabien avenir. Jesús els prohibí, de tota manera, que fessin saber què havia passat. I els digué que donessin menjar a la noia.

Mc 5,21-43

"Tingues fe i no tinguis por"

L’autor anònim de La Saviesa de Salomó és un mestre d’espiritualitat jueva a la diàspora alexandrina del s. I aC que exposa el seu pensament sota l’autoritat moral del reconegut arreu com l’home més savi de tots. Els recursos de la cultura grega li serveixen per presentar millor la fe del Poble de Déu.
Les aportacions més importants són l’afirmació de que l’ànima és immortal i la personificació de la Saviesa. A la fe en la immortalitat de l’ànima s’hi arriba partint de la fe en Déu Totpoderós: Déu no va fer la mort; tot ho ha creat perquè existeixi.
De fet 2Cor és un recull de diferents cartes, escrites en diverses circumstàncies. Els cp. 8-9 son dues missives de Pau amb un mateix tema: la col·lecta a favor dels pobres de Jerusalem.
L’Assemblea de Jerusalem (Ga 2, 1s), conscient que Déu confià a Pau l’evangelització dels incircumcisos igual com a Pere la dels circumcisos, tractà la relació entre esglésies de procedència jueva i de procedència pagana; reclamant a les esglésies paulines que ens recordéssim dels seus pobres (Ga 2,9s) com a «gràcia de comunió» pel sentit de comunió eclesial de la col·lecta més enllà de la solidaritat humana.
En la dona amb hemorràgies des de feia anys, l’agreujant és el rerefons d’A.T.: Si una dona perd sang durant molts dies, serà impura tant com li duri. Tothom qui toqui quedarà impur (Lv 15,25).
Ara la gent empeny Jesús pertot arreu, amb la dona tocant la roba del Mestre. Resultat? Tots impurs «per culpa» d’aquella dona! Al problema corporal se li afegeix el moral de sentir-se «culpable» d’una situació d’impuresa legal generalitzada.
Per això rebrà de Jesús la salut corporal (la teva fe t’ha salvat) i la mental-espiritual (ves-te’n en pau).
Jaire ha suplicat a Jesús: La meva filleta s’està morint. Veniu a imposar-li les mans perquè no es mori. I rep mentrestant dos tipus de consells. Els de casa del cap de sinagoga li diuen: La teva filla és morta. Què en trauràs d’amoïnar el Mestre?
Però Jesús li diu: «Tingues fe i no tinguis por.»
Llavors Jaire pren la opció correcta: fer cas a Jesús.

Mn. José Luis Arín

Música Sacra

Con el nombre de Música Sacra agrupamos las obras musicales cristianas que a lo largo de la historia han creado los grandes compositores para destacar la obra de Dios. Nació en Europa en la Alta Edad Media con los ritos cristianos en el ámbito de las iglesias. Los antiguos cantos medievales dieron paso a las Misas y Cantatas del Barroco.

La época dorada de la música religiosa se inicia con los cantos gregorianos, alcanzan la mayoría de edad con Johann Sebastian Bach, continúa con Mozart y finaliza con las Misas de Beethoven. Mas tarde la musica sagrada deja de tener tanta importancia en la vida social y los compositores se acuerdan de ella excepcionalmente.

Glória de Vivaldi

Réquiem de Mozart Passió segons sant Joan. Bach
El Messies de Händel I El Messies de Händel II El Messies de Händel III
La Passió segons sant Mateu I La Passió segons sant Mateu II Messa da Réquiem de Verdi


 

  

 

 
 
 
 
IMATGES